luni, 27 februarie 2023

Un gand frumos

      Bine v-am gasit oameni buni,


      Mare binecuvantare este in viata omului sa mai traiasca inca o zi, si inca o zi, si inca o zi. Spun asta caci uneori mi se pare atat de normal si banal in cel mai simplist mod cu putinta sa ma trezesc in fiecare dimineata, sa imi fac patul, sa ma spal, sa ma imbrac, sa mananc, sa merg la serviciu sau la treburile casei, etc... ca uit efectiv sa spun slava Domnului pentru toate si sa multumesc pentru inca asa o mare bucurie pe care am primit-o in viata mea. Oare de ce voi fi uitand asa de usor lucrurile astea marunte si frumoase, nu stiu! Cert este ca dupa uitare vine si amintirea, asa ca ori de cate ori imi amintesc de cele frumoase spun un mare "Multumesc!" pentru tot si toate. Si care moment este mai potrivit pentru a spune asta decat prezentul? Prezentul in care traiesc si de care vreau, nu vreau, am parte zi de zi. 

 

 

      Acum ca tot suntem la inceput de Post al Sfintelor Pasti, parca toate s-au linistit asa ca linistea dinaintea furtunii, dar face parte din farmecul vietii. Ma uitam pe pozele facute din caietele mele de desene si am gasit o ilustratie draguta foc care o consider a fi fix starea de inceput de drum si starea care ar trebui sa ne insoteasca mereu, nu doar pana la Invierea Domnului : un Inger si o Printesa. Acum ca Ingerul este ilustrarea bucuriei si Printesa e intruchiparea pacii sau ca e invers, sau ca e altfel, nu stiu ce sa zic. Fiecare le vede cum vrea. In fix acest moment, cam asa vad lucrurile : ca zi de zi ar trebui sa avem cu noi bucuria de a trai, de a experimenta, chiar si de a cadea ca sa avem de unde sa ne ridicam si la fel in fiecare zi ar trebui sa vedem ca in interiorul nostru se afla un om frumos, un suflet nobil, capabil de cele mai deosebite virtuti si care sa intruchipeze in orice moment pacea pe care o cauta, o doreste si pe care, cu ajutorul Domnului, o va si avea. "Dobandeste pacea si o mie de oameni se vor mantui in jurul tau" spunea Sf Serafim de Sarov si maaaaare lucru este aceasta. Si mare lucru este sa poti pastra bucuria in suflet mai ales atunci cand te apuca toate ... valurile vietii, ca de pace nu mai zic nimic.

      Deci ma intorc iar la inceput si la Inceputuri. Fiecare zi e un nou inceput, iar cel de azi este cel mai minunat cu putinta, caci acum este prezentul. Sa aveti un post binecuvantat, cu pace si cu bucurie si o calatorie a vietii indelungata, cu sanatate si cu tihna, cat se poate!

 

 cu drag,

Anca M




6 comentarii:

din casuta noastra spunea...

Ancuta, post binecuvantat, cu multe bucurii duhovnicesti iti doresc si eu tie. Totul devine altfel atunci cand ne aducem aminte sa multumim si sa spunem Slava Tie Doamne pentru toate!

Anca M spunea...

Mulțumesc din suflet de urarea ta frumoasă. Așa este. Mare adevăr grăiești. La fel și ție. Post cu pace și bucurie.

Andreea Napirlica spunea...

Ce gânduri frumoasa, Anca draga!
Multă bucurie zi de zi !
Slava Lui Dumnezeu pentru toate!

Toma Tanțica spunea...

Un post cu folos!

Anca M spunea...

Mulțumesc frumos, Andreea, ma bucur mult ca mi-ai scris. Așa este, măcar atât de am zice zilnic : slavă Domnului pentru toate!

Anca M spunea...

Să dea Domnul tuturor! Mulțumesc frumos pentru urare!