joi, 7 septembrie 2017

Un gand frumos

      Printre multele mesaje si texte pe care le-am citit in ultimul timp, unul mi-a atras atentia intr-atata incat sa il las si aici marturie pentru cei carora poate le este de folos. Nu stiu cine l-a scris, dar mie mi-a mers la suflet. Sa gasesc o poza potrivita pentru asa text, cam greu. E si motivul pentru care am intarziat vreo doua saptamani timpul scurs intre redactarea mesajului si publicarea lui efectiva. Timp in care s-au intamplat multe...prea multe, as zice. Iar poza... eehhh, poza e o pictura semnata Vasili Nesterenko reprezentand o capodopera de-a lui Andrei Rubliov (si numele lui spune cat o mie de cuvinte).
Vasili Nesterenko


CUM SUNT OAMENII...
“Era odată un bătrân înțelept care şedea la marginea unei oaze, la intrarea unei cetăți. Un tânăr se apropie într-o bună zi şi îl întreabă:
-       Nu am fost niciodată pe aici. Cum sunt locuitorii acestei cetăți?
Bătrânul îi răspunse printr-o întrebare:
-       Cum erau locuitorii orașului de unde vii?
-       Egoiști şi răi. De aceea mă bucur că am putut pleca de acolo.
-       Aşa sunt şi locuitorii acestei cetăți, răspunse bătrânul.
Puțin după aceea, un alt tânăr se apropie de omul nostru şi îi puse aceeași întrebare, iar acesta îi răspunse în aceeași mod. Răspunsul tânărului a fost însă diferit.
-       Oamenii erau buni, mărinimoşi, primitori, cinstiți. Aveam mulți prieteni şi cu greu i-am părăsit...
-       Aşa sunt şi locuitorii acestei cetăți, răspunse înțeleptul.
Un neguțător care îşi aducea pe acolo cămilele la adăpat, auzise aceste convorbiri şi, pe când cel de-al doilea se îndepărta, se întoarse spre bătrân şi-i zise cu reproș:
-       Cum poți să dai două răspunsuri cu totul diferite la aceeași întrebare
pe care ți-o adresează două persoane?
-Fiule, fiecare poartă lumea sa în propria inimă. Acela care nu a găsit nimic bun în trecut, nu va găsi nici aici nimic bun. Dimpotrivă, acela care a avut şi în alt oraș prieteni, va găsi şi aici tovarăși credincioși şi de încredere. Pentru că, vezi tu, oamenii nu sunt altceva decât ceea ce ştim noi să
găsim în ei.”
Să nu uităm că de noi depinde ce imagine ne formăm despre ceilalți, pentru
că oamenii “strălucesc” în funcție de lumina în care noi îi așezăm. Vrei să-l găsești de bun, de bun îl vei găsi. Vrei să-l găsești de rău, astfel îl vei afla. Iar dacă judecăm oamenii, nu mai avem timp să-i iubim. Nimeni nu e perfect atâta timp cât nu-l iubești...
Pentru a avea ochi frumoși, uită-te după ce e bun în alții. Pentru a avea buze frumoase, spune doar vorbe bune. Un om special  nu îl cunoști după chip, ci după suflet.
“Oamenii frumoși NU sunt întotdeauna BUNI, dar oamenii BUNI sunt întotdeauna frumoși.”
 
Nota : multumesc mult om frumos ca te-ai gandit sa imi trimiti asa mesaj delicat.
cu drag,
Anca M ^.^

Un comentariu:

prietena-japoneza spunea...

foarte frumos mesajul !
mulţumesc frumos pentru posibilitatea de a-l citi !
cu drag îţi doresc un weekend cât mai plăcut ! pupic !