duminică, 2 februarie 2014

My favorite things (sticla pictata 12)



      Printre seturile de pahare lucrate si alte minunatii daruite de-a lungul timpului, aceasta comanda este foarte draga sufletului meu. O prietena mi-a cerut o amintire a acestei tarisoare frumoase, adunate in desene simple care sa incante privirea celor dragi pe care avea sa ii vizite in saptamanile care au urmat.
      A lucra cu motive traditionale romanesti este usor...cel putin asa credeam cand m-am apucat de documentat. Pe masura insa ce cautam modele pentru lucru mi-am dat seama ca aceasta lucrare pe cat de simpla parea pe atat de complexa era. Mi-a luat ceva vreme pana sa ma decid din multimea de desene si motive sa gasesc ceva care sa fie asa cum imi place mie si sa pot prelucra usor pe sticla. (Am spus mii de multumiri ca nu am avut comanda stricta...in felul asta mintea si imaginatia mea puteau sa zboare cat de sus doreau).
      Timpul a trecut, lucrarea am dus-o la bun sfarsit si a ajuns la destinatie cu brio (a transporta sticla pe distante mari nu este o experienta lipsita de emotii, va dati seama).
Acum a venit vremea sa adun pozele si sa va arat si voua bucuria mea traita  in motive populare.
      Am folosit:

*simbolurile noastre pe care le gasim mai ales la tara : ie si opincute, si nelipsita fotie. Prosopul care bucura privirile cand intri intr-o casa taraneasca care nu face decat sa infrumuseteze si mai mult farfuria sau ulciorul deja cocotate pe perete;

*neuitatele modele de la un brau sau de ce nu un model cusut pe o maneca de ie;

*modele de flori luate de pe covoarele oltenesti sau (de ce nu) modelul unei traiste moldovenesti;
si multe alte mici simboluri care mi-au facut paharele sa arate asa cum nici nu am visat.

Cele doua colaje sunt facute cu dedicatie speciala.
      In speranta ca v-am starnit curiozitatea, va invit pe fiecare dintre voi (dupa cum puteti si stiti mai bine) sa aveti curajul sa incercati lucruri care va fac placere. Nu va faceti griji ca nu aveti timp...incepeti doar, restul ...veti vedea si singuri/e ce se va intampla.
cu drag,
^.^ Anca M

4 comentarii:

Taniuşa Corcoduşa spunea...

Sunt foarte frumoase draga Anca ce minunatii poti sa faci, felicitari si spor la cit mai multe

Anca M spunea...

multumesc tare mult Taniusa draga. La fel si tie iti doresc.

Mariana spunea...

Sunt minunate, felicitări!

Anca M spunea...

Mariana scumpo, iti doresc si tie timp sa "mestesugesti" in cuvinte ce iti face tie placere...asa ma bucur si eu de bucuriile si trairile tale.