miercuri, 7 august 2024

#summercreativeretreat2024

Bine v-am gasit oameni buni,

Astazi este o zi cu totul si cu totul deosebita. Tinand cont de fusul orar, tabara s-a terminat pe 6 August, dar aici pe meleagurile noastre este deja 7 August asa ca la cald vin sa va impartasesc o bucurie. Si nu doar voua ci si mie imi las o amintire pentru eu cea din viitor care va reciti cu drag ceea ce scriu acum. 

Povestea incepe asa:

Eram pe 31 iulie acasa, cu nasul in telefon si citeam un mesaj de pe o comunitate tare draga sufletului meu a lui Terry Runyan. Era despre un curs pe care il va tine pe data de 2 August (la noi deja 3) in cadrul unui program intitulat simplu #summercreativeretreat. Oooooook, mi-am zis, Terry nu s-ar duce la asa ceva decat daca ar sti ca e ceva cu totul deosebit. Zis si facut, am cautat site-ul, am citit, am recitit toate si cu cateva minute inainte de miezul noptii m-am inscris in tabara. Am zis ca nu e adevarat! O tabara de 6 zile, 10 ore pe zi cu subiecte DOOOOOOAR de arta? Mhhhh, suna prea bine ca sa fie adevarat, dar am zis ca e musai sa incerc ca nu are ce sa fie rau in asta. Eiiiiiiii, pot spune cu bucurie maxima ca am lucrat pana dincolo de 2 noaptea si chiar si in weekend am tras tare sa mai recuperez un pic ca 10 ore pe zi e cam greu (sa nu uitam de serviciu, asta e clar).

Ce am invatat in astea 6 zile? Paiiiiii, pe langa faptul general stiut "Căci, acolo unde sunt doi sau trei adunați în Numele Meu, sunt și Eu în mijlocul lor." (Matei 18:20) am invatat (mi-am reamintit) despre comuniune si comunitate. 

Am invatat sa fiu si mai prezenta in aici si acum. Sa fiu si mai constienta de ceea ce fac. Sa experimentez si sa testez orice mediu si configuratie cu putinta. Sa combin lucrurile intr-un mod cu totul nou si mai ales sa imi aleg medii de lucru din cele mai indraznete (cum ar fi sa includ cusutul intr-o ilustratie, sau cum ar fi sa brodez o poza, cum ar fi sa imi fac propriile ustensile de pictura, cum ar fi sa combin culorile intr-un mod cu totul si cu totul altfel?) 

Ziua 1, joi, 1 August, la sfasitul orelor (totul se intampla muuuuuuuuuuuuuult dupa miezul noptii) eram deja cu capul plin de idei. Clar nu am Procreate sa fac si cursurile digitale, dar le-am urmarit, mi-am luat notite si am facut desene si schite pe caiet. Cel mai deosebit proiect a fost cel de a folosi orice am in jur ca sa imi fac propriile pensule si obiecte de lucru. Asta mi-a reamintit de faptul ca deja aveam destule "ustensile" deja facute, dar ca nu profitasem din plin de tot ce puteam face cu ele. Din cele digitale am apreciat maxim sa imi reamintesc proportiile pentru a face schita unei fete :)))

Ziua 2, vineri, 2 August, mi-am amintit de paginile de jurnal si lipici si joaca multa cu foarfece si hartie. Dupa am trecut la lucruri geometrice si dupa la partea digitala unde iar am stat sa desenez pe caiet si sa imi iau notite. Am retinut ceva fain si anume ca diferenta intre o poza buna si una extraordinara este lumina "You want the LIGHT to have a STORY" cam asa trebuie sa fii setat cand vrei sa faci poze, sa te gandesti pur si simplu ca lumina trebuie sa aiba o poveste. Am trecut prin caligrafie, teoria culorilor si am incheiat cu un proiect de am lucrat undeva la el vreo 7 pagini.

Ziua 3, sambata, 3 August, iar digital, teoria culorilor, mixed art media si tehnici de lucru. Am fost foarte placut impresionata de cursuri si pe masura ce profesorii prezentau mintea mea devenea un foc de artificii! Am retrait momente frumoase de la #scketchbookrevival caci azi am avut doua cursuri cu doua profesoare cu care am mai lucrat. Genial!

Ziua 4, duminica, 4 August, am inceput in forta si am recuperat ce mi-a mai ramas de facut din urma si am intrat in lumea acuarelelor mai bine si dupa, iar caligrafie, digital si altele asemenea. Mi-am reamintit cat de mult imi placea sa lucrez in tus (oare de ce nu am mai facut asta in ultimul timp, nu stiu). Mi-a placut maxim sa fac buzunare de hartie pentru jurnale, genial proiect!

Ziua 5, luni, 5 August a fost ziua acuarelelor. Oooooh, si caaaaaaaaaaaat mi-a placuuuuuuut! Maxim! Iar ora de provocare, eiiii, asta clar chiar ca nu aveam de unde sa fi facut vreodata asta. A fost o experienta interesanta si cu rezultate mult mai bune decat ma asteptam!

Ziua 6, marti, 6 August, zi de culoare, modele de toate felurile si ilustratie. Si iar provocari! Ohhhh si cat de frumos a putut fi, si cat am putut discuta pe comunitate, absolut deosebit! Ahhh, si tot azi am invatat sa lucrez modele mici si dragute in acurela (taxonomy), super fain proiect! (Ideea o stiam, dar nu explicata astfel).

Concluzionand, as spune ca cel mai important lucru pe care l-am invatat si mi l-am reamintit este ca este musai sa faci ceea ce simti ca este ce trebuie, dincolo de cum fac altii si de cum este litera legii (adicalea cum ar trebui sa fie conform cu regula/tehnica de lucru).

Am invatat ca bucuria este si mai minunata daca este impartasita si daca suntem mereu multumitori de unde suntem acum. Cineva a spus ca daca nu ne bucuram de cine suntem acum si unde suntem acum in calatoria noastra, niciodata nu vom fi multumiti de ce facem si unde suntem. Nu as fi putut spune mai bine de atat!

Recomand cu caldura sa va faceti timp pentru ceea ce conteaza cu adevarat in viata voastra, indiferent de pasiune si de mediul in care sunteti. Pasiunea este o scanteie care poate schimba vieti.

cu drag,

Anca M

9 comentarii:

AlexandraB spunea...

Vai Anca, am vazut ceva pe Instagram dar nu m-am gandit ca e ceva atat de mare! Felicitari! Wow eu nu as fi reusit sa fac asta decat daca as fi luat concediu. Mi se pare extraordinara fiecare zi petrecuta asa si ma bucur ca ti-ai imbogatit in asa fel bagajele! In ce directii vrei sa te indrepti in viitor? Spor in toate!

din casuta noastra spunea...

Felicitari pentru acest curs Ancuta!
Intr-adevar, a ne bucura de tot ceea ce ne inconjoara si a acorda timp pasiunilor noastre, aduce multa bucurie atat noua, cat si celor din jurul nostru.

Anca M spunea...

Alexandra, nu a fost cazul ca incepeau dupa ce se termina programul de munca, deci asta a fost un mare avantaj. Plus, a fost o configuratie extraordinara de mai multe lucruri care s-au asezat cum trebuie... toate in acelasi timp. Chiar ca e tabara geniala. Calea o aseaza bunul Dumnezeu, eu vreau sa imi folosesc pasiunea in scopul de a ajuta si pe altii asa cum si eu invat din alte parti. Multumesc din suflet ca ai venit aici!

Anca M spunea...

Ioana, draga, asa si este. Si slava Domnului pentru toate.E mare lucru sa poti gasi timp pentru a face ceea ce iti aduce pace sufletului tau si bucurie celor din jur. Sau spune-le invers, dar oricum ar fi, e mare lucru. Multumesc din suflet ca ai venit pe aici sa imi bucuri sufletul!

Anonim spunea...

Ce minunat, ce zile! Mă bucur nespus că ți au fost rânduite!

Marianna spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Marianna spunea...

Comentariul de mai sus îmi aparține, am uitat doar să mă prezint :)

Anca M spunea...

Marianna dragă, mă bucur nespus că ai venit aici pe blog și că ai scris. Mă simt onorată! Adevăr este în ceea ce spui, chiar că a fost un dar!!! Mă ierți, am fost un pic off-line în luna august de la tot ce înseamnă social media, de asta îți scriu atât de târziu!

Anca M spunea...

Mă bucur mult să te cunosc!