luni, 12 februarie 2024

#creativebookchallenge2023 (17/2024)

 Acum un an de zile cand am inceput aceasta provocare era o zi de luni 13 Februarie. Doar cateva ore ne mai despart de ziua de 13, deci momentul este perfect. Perfect in sensul ca nu credeam ca o astfel de provocare imi va aduce atata bucurie de-a lungul anului.



      Am invatat multe odata cu acest proiect, am citit muuulte, clar muuuuuuuuult mai multe decat cele pe care le-am selectat pentru cele puse si scrise in acest proiect.


Sunt atat de multe lucruri frumoase pe care le-am impartasit cu voi si inca atatea pe care nu am apucat sa vi le povestesc! Povestea a crescut frumos, aproape ca s-a scris singura. Am gasit o vorba frumoasa acum cateva zile incat as dori sa o las si aici: de indata ce pui un pas in fata celuilalt ca sa mergi, cararea ti se descopera! Ce e drept in engleza suna mult mai poetic (the path will reveal itself as it’s travelled) dar ideea o intelegeti voi: de indata ce incepi sa faci ceva, incep sa se intample tot felul de lucruri in jurul tau. Asa si cu mine, imediat ce am inceput sa lucrez la acest proiect am aprofundat si am descoperit tot felul de lucruri.


      Dintre lucrurile cele mai notabile, amintesc urmatoarele:

* am avut bucuria si onoarea sa o cunosc fata catre fata pe Brandusa Vranceanu - este o doamna si un om minunat (cine nu a citit Iconarul, Dragostea naste Dragoste si multe din cartile ei scrise, sa stiti ca merita orice cuvintel cu varf si indesat);

* am descoperit un om minunat in persoana ilustratoarei Elena Ciolacu - va invit cu drag sa ii descoperiti lucrarile pe Instagram, Facebook - ahhh si by the way sa stiti ca ea nu doar ilustreaza ci face si animatie asta in contextul in care la noi in tara animatia este niiiitel lasata de izbeliste. Sau mai degraba trebuia prezentata invers: animatoarea Elena Ciolacu care face si ilustratii; :)

* mi-am aprofundat cunostintele in arta ilustratiei admirand lucrarile Printesei CamCam (le Concours des Cabannes) si ale lui Freya Hartas (De mergi astazi prin padure) si ale lui Becky Cameron (Pisica lui Monet);

* am avut o experienta minunata la muzeul Astra din Sibiu la atelierele de anul trecut si la calatoria extraordinara strabatand "Cararea ocolita" intr-o zi cu mult Soare si cu nitica ploaie pe ici pe colo (cu ocazia asta am aflat ca pe Youtube exista cartea in format audio);

* am descoperit o sursa imensa de inspiratie pentru sufletul meu in cartea Marea carte a naturii ilustrata de Christine Henkel;

*am cunoscut un om minunat, tot la Sibiu, care a facut icoana deosebita a Bunei-Vestiri pe care eu o am sus pe polita, chiar in mijloc, om fata de care am toata stima si admiratia;

* am realizat ilustratii datorita cartilor citite si despre care v-am vorbit de-a lungul anului;

* am aflat ce inseamna sa povestesti o carte prin ochii unui copil deosebit - Sarah;

* am descoperit (si clar pus in practica) retete de pe blog-ul unui om minuat pe care nu l-as fi descoperit daca nu impartaseam ideile mele creative cu altii : Pasiunile Mihaelei;

* ideile pentru copertile de carti pe care si anul asta le-am continuat si cred ca vor continua ori de cate ori voi avea nevoie de ceva deosebit la o carte care are o coperta simpla;

* si looooooogic multele proiecte pe care le-am auzit/vazut de la oameni frumosi - mai tineri sau adulti si minunatele lor povesti.


      Lista e luuuunga, dar ma opresc aici. Proiectul pentru anul acesta, il imaginez altfel. Yeap, rafturile goale din partea dreapta merita si ele sa fie umplute si am eu niste idei, dar luam proiect cu proiect la rand. Va voi mai povesti eu despre el, nu va ingrijorati! 

      La voi cum este cand va uitati in urma la anul care a trecut?

cu drag,

Anca M

8 comentarii:

AlexandraB spunea...

Esti perseverenta. Felicitari pentru tot si toate!

din casuta noastra spunea...

Felicitari Ancuta, pentru tot ceea ce faci.
Mi-a placut mult "suportul" colorat pe care ai pus cartile. Si uitandu-ma mai cu atentie mi-am dat seama ca este paturica. Doamne, ce bucurie in sufletul meu.

Anca M spunea...

Alexandra B, daaaa, slava Domnului că am avut motivație să duc la bun sfârșit așa proiect. Deși, nu cred că se oprește aici. Intenționez să continui și anul acesta! Tare fain proiect. Recomand cu drag fiecăruia să încerce ceva nou în fiecare an! Nu mai zic mai des!

Anca M spunea...

Ioana, draga mea, păturica a apărut și va apărea în muuuuulte poze. Nu era logic!? Este superbă! Și e lucrată cu atâta dragoste! Mereu ne bucură ochii și sufletul! Mulțumesc din suflet că ai venit aici și că ai scris!

Daniela spunea...

Ancuța dragă, ce an frumos și rodnic ai avut! Întotdeauna e o bucurie să privesc lucrările tale. Desenezi absolut minunat!
(Și eu am admirat pătura croșetată, dar și carpeta.)
Te îmbrățișez cu drag! 🤗❤️

Anonim spunea...

Mi-nu-nat!❤️❤️❤️Asteptam cu nerabdare urmatoarele creatii😘😘😘🤗🤗🤗

Anca M spunea...

Daniela, îți mulțumesc din suflet pentru tot! Știi tu! Si mulțumesc de mesajele tale! Curios că vezi păturica, dar nu te-ai leagt de nicio postare sau video cu fața aia de masa suuuuupeeeerbă. Știi ce zic!?

Anca M spunea...

Dragă vizitator anonim, mă bucur nespus că ai venit și ai lasat un mesaj. Nu știu cine ești, dar sper să lași poate și un nume într-o bună zi (sau pe privat). Te mai aștept pe aici!