luni, 19 februarie 2024

#clipedecreatie2024 (2)

       Bine v-am gasit oameni buni,

      In fiecare luna voi posta ce am descoperit cu o luna in urma, in felul acesta voi putea sa va trec prin toate intamplarile pe care le-am experimentat si care poate si voua va vor aduce o idee de cum sa vedeti lumea din jur un pic altfel.

      Un moment de creatie si o descoperire extraordinara este sa iesi afara si sa simti natura lucrurilor din jur. Si una peste alta sa simti natura. Natura cu miile ei de forme si de texturi. Natura care este mereu o sursa de inspiratie si de bucurie.


      Am petrecut cateva ore bune intr-o dupa-amiaza afara "cartografiind" texturile din jurul meu si as dori sa pot descrie in cuvinte ce am simtit facand asta. A fost o experienta care a meritat fiecare clipa. Sa fii afara, in aerul rece si totusi cu Soare, sa fii prezent in ceea ce faci, sa experimentezi si sa analizezi in detaliu orice textura, este absolut extraordinar. Am "mancat" zeci de foi si un creion de carbune intreg si ore bune de lucru si nu regret nicio clipa. Recomand cu drag sa deschideti ochii si sa vedeti lumea din jurul vostru cu ochi de copil. 

      Nu stiu care a fost cea mai frumoasa parte a unei astfel de experiente: sa fiu afara in natura si sa ma bucur de Soarele superb de Ianuarie saaaaau faptul ca am redescoperit aceleasi locuri cu alti ochi, ca un copil care iese pentru prima data din casa si incepe sa se mire de tot ce este in jurul lui.


      As dori sa va pot transpune in lumea cu adevarat extraordinara a naturii vii si pline de mirare in care am pasit eu in momentul in care am atins cu adevarat un alt nivel de intelegere a lucrurilor.


      Mi-am dorit sa fac pentru anul acesta lucruri pe care nu le-am mai facut si sa scriu despre ele. Descopar totusi cu surprindere ca imi este mult mai greu sa va povestesc cu adevarat despre experienta in sine. Cu toate astea va doresc ca sa aveti ocazia (si sa o faceti cu intentie) sa descoperiti iarasi lumea din jur senzorial. Acum ca aceasta presupune descoperirea prin vaz, auz, miros, gust … asta este o alta poveste. Eu am vrut sa incerc descoperirea prin atingere si prin vaz. 


      Am ajuns la concluzia ca pe masura ce esti mai atent la cele din jurul tau, noi intelesuri ti se pot descoperi si ca sa largesc un pic spectrul cunoasterii, asta se poate transpune in orice domeniu.


      Deci din lumea exterioara, din "cartografierea" unor scoarte de copaci, am constatat ca poti ajunge la o aprofundare a lucrurilor intr-un mod cu totul deosebit. Toate le-a facut Domnul minunate si bine ar fi ca pana nu este prea tarziu sa putem sa fim constienti de frumusetile din jur! Ce zic eu! Pun pariu ca voi deja ati descoperit asta pana acum si ca intelegeti perfect ceea ce vreau sa va spun.


      Va doresc timp si curiozitate sa vreti sa vedeti cele din jurul vostru un pic altfel decat sunt. Maine, cand deschideti ochii cautati sa vedeti cele din jurul vostru cu un suflu proaspat, ca si cum ar fi pentru prima data totul. Ce vedeti?

cu drag, 

Anca M

6 comentarii:

Daniela spunea...

Ancuța dragă, ești minunată! De văzut mai văd și ochii mei uneori, dar ceea ce reușești tu să redai cu mâinile tale binecuvântate, nu mi-ar ieși niciodată. 🙃
Foile acelea cum le numești tu cu modestie, ne bucură privirea și inima mai mult decât crezi.
Nu mai zic că nu mi-ar fi trecut niciodată prin cap să fac așa ceva. 🙂
Te îmbrățișez cu drag și aștept cu nerăbdare să văd ce surprize ne mai pregătești! 🤗❤️

Anca M spunea...

Vaaaiiiiiiiii, venind din partea ta este o adevărată binecuvântatre! Multumesc din suflet, Daniela dragă! Fix asta am și dorit să fac în aceste #clipedecreatie. Ceva simplu și atât de relaxant încât nici mie să nu-mi vină a crede că este posibil să fac așa ceva. Plus, procesul de învățare în orice fel de activități recreative este extraordinar. Cine a trecut prin asta (și pun pariu că tu știi ce zic) înțelege cât de frumos este să redescoperi lumea și pe tine de altfel prin astfel de momente.

AlexandraB spunea...

Wow ce frumos! Nu m-am gandit la abordarea asta niciodata! Cum ti-a venit gandul asta? Cred ca multe sunt lucrurile frumoase pe care le putem face sau experimenta dar nu mai ajungem sa ne dam seama de toate pentru ca suntem prea agitati. Te imbratisez si ma bucur ca tu ai timp de aprofundare!

din casuta noastra spunea...

Ancuta, ce idee minunata ai avut. Sa stii ca voi incerca sa experimentez si eu cu copiii ideea ta si iti voi povesti despre ea.
Fiecare postare, fiecare pagina, fiecare cuvant al tau aduce bucurie in suflet.
Te imbratisez cu mult drag Ancuta.

Anca M spunea...

Alexandra, ce mă bucură mesajul tău! Păiiiiiiiii,am mai încercat asta în trecut, dar fff leger. Am zis că e musai să fac un proiect cap coadă complet! Nu de alta, dar eram atât de curioasă să văd ce iese că odată ce am dat cu adevărat de gustul texturii nu mă mai puteam opri. Șiiiiii merge să faci asta cu toate: bancă, gard, textura casă (pereți interiori, exteriori), țevi, sfoară, sticlă, metal, și lista e nelimitată. Proiectul ăsta a durat undeva la 3 ore (doar "cartografierea" în afara de notițe, poze, etc.Recomand cu draaaag!!!

Anca M spunea...

Ioana, daaaa, să faci cu cei mici asta este fooooooarte relaxant și amuzant. Plus poți lucra pe secțiune de copac (dacă e vreo creangă tăiată, cercul ăla cu inele se vede suuuuper). Și texturile le poți obține din orice. Vezi ce îi scriam și Alexandrei. In total am vreo 40 de planșe, îți dai seama că am pus dooooar câteva poze, că de le puneam pe toate, nu mai terminam.
Mulțumesc din suflet pentru toate. Mesajele tale sunt o încântare!